Achteraf betalen met Klarna
Wie is Klarna?
Klarna is één van de snelst groeiende organisaties in Europa en betalingsprovider van achteraf betalen. Klanten hoeven alleen de meest noodzakelijke informatie te verstrekken als email adres en geboortedatum om hun aankoop te voltooien.
Hoe werkt achteraf betalen van Klarna?
Op het moment dat je kiest om je bestelling achteraf te betalen, krijg je van Klarna separaat een factuur via email. Deze factuur betaal je aan Klarna in plaats van aan ons, uiterlijk 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Het makkelijkst is om de factuur via de Klarna app te betalen. Maar je kan hem ook via de online portal op klarna.com betalen.
Kredietcheck, of niet?
Zowel Extensa als Klarna zullen geen kredietcheck doen die impact heeft op jouw kredietwaardigheid. Het is wel mogelijk dat Klarna een ‘niet-geregistreerde’ navraag doet, dit heeft geen effect op jouw kredietwaardigheid.
Je bestelling houden? Of terugsturen?
Is je bestelling niet naar wens? Stuur je bestelling dan terug naar ons. Stuur je een deel terug dan wordt dat bijgewerkt op de factuur. Download de Klarna app en log hier op in om je retour te regelen. Je kan je betaling dan pauzeren totdat alles geregeld is.
Hoe betaal je aan Klarna?
Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 14 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of klarna.nl.
Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Klarna berekent geen kosten voor het gebruik van Betaal later. Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna €13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil annuleren?
Neem contact op met onze klantenservice van Extensa wanneer je je bestelling wilt annuleren. Zodra wij je annulering verwerkt hebben, ontvang je het bedrag binnen 30 dagen terug op dezelfde manier als waarmee je betaald hebt.
Ik heb een factuur ontvangen, maar de goederen nog niet?
Je hoeft nog niet te betalen wanneer je de bestelling nog niet hebt ontvangen. We adviseren je om contact op te nemen met onze klantenservice van Extensa om naar een update te vragen. Neem daarnaast ook contact op met Klarna's Customer Service Team zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen. Of regel het heel makkelijk in de Klarna app.